Thursday, April 16, 2009

AKU NAK BERJAYA


Tips AKU NAK BERJAYA – ANB

3 Peringkat Di dalam Networking .

1) MEMBINA

Ramai orang menceburi perniagaan NETWORKING tetapi mereka tidak tahu bagaimana hendak bermula dengan BETUL & TEPAT. Setiap ahli baru akan menghadapi masalah yang sama dan jika mereka tidak menjumpai jalan penyelesaian dan akhirnya mereka akan PUTUS ASA dan mulalah mereka kata syarikat tak bagus , leader tak jaga & segala-galanya. Jika anda rasa mengadu atau menyalahi ini adalah nasib anda jadi anda betul – betul 100% GAGAL di dalam hidup anda kerana TUHAN kurniakan anda anggota badan yang lengkap & otak yang bijak supaya anda boleh berfikir tetapi anda tidak menggunakan ia dengan betul. Jadi hari ini saya ingin memberikan sedikit tips untuk anda supaya ia akan memudahkan perjalanan anda bersama-sama kami.

Peringkat Pertama : MEMBINA

Setiap ahli baru harus belajar macam mana membina network dengan betul. Pertama dengan menghadiri ceramah kami seperti EOM & LUMIGLOW Talk mengikut jadual kami setiap bulan. Jika pada bulan ini kami menganjurkan 10 EOM & 10 LG Talk maka pada bulan ini anda harus menghadiri ceramah kita sebanyak 20 kali & tolong INGAT supaya datang TEPAT pada masa kerana TEPAT pada masa adalah syarat utama untuk anda berjaya di dalam perniagaan kami. Cuba anda fikir jika EOM kita mula pada pukul 9.00pm dan anda datang pada 9.30 / 10pm , tanyalah diri sendiri kenapa orang lain boleh datang tepat pada masa dan anda tidak boleh buat demikian dan buat apa anda datang jika ceramah sudah bermula dan jika anda bawa prospek masuk ke bilik ceramah tidak kah mereka rasa hairan kenapa anda datang lewat ? . Kadang-kala anda LEWAT ke ceramah adalah salah satu sebab anda gagal menaja mereka kerana mereka berfikir jika hadir EOM pun lewat apatah lagi tolong mereka buat TABLETALK . Apakah perasaan anda jika anda bawa prospek pergi menghadiri ceramah dan diatas sebab anda lewat , mereka tidak menyertai anda?? Fikir –fikirkan lah. Jadi kesimpulannya JANGAN LEWAT menghadiri segala event KAMI.

Selain menghadiri ceramah, anda harus menghadiri kursus seperti NEW, LUMIGLOW Workshop , TTT & PPLC yang dianjurkan oleh Uptrend. Anda harus faham EOM & LUMIGLOW Talk adalah tempat untuk anda belajar & KURSUS adalah tempat untuk anda belajar lebih banyak cara bagaimana anda boleh berjaya dengan lebih mudah di Uptrend. Jangan MALAS !! .. 3 belajar anda harus ingat , Sanggup BELAJAR , Sanggup DIAJAR & JANGAN MALAS BELAJAR .. Jika anda boleh ingat maka kejayaan di hadapan anda.

Selepas berjaya disiplinkan diri anda untuk menghadiri semua ceramah dan tepat pada masa maka anda harus fokus kepada PROSPEK-TING dan untuk topik ini anda hari menghadiri kursus saya “Power Coaching” dan ia adalah PERCUMA khas untuk ahli-ahli TRB Network .
Tips AKU NAK BERJAYA saya sampai di sini dan jumpa anda lagi di Tips AKU NAK BERJAYA di Peringkat KE DUA iaitu PERINGKAT : DUPLIKASI.

Salam NEXT Level ,
Daniel Lee
Pengasas TRB Network

3 comments:

  1. Definately u r rite! Go Go Go! Lets boom!

    ReplyDelete
  2. Tul la...aq stuju sgt!!! tp smpi skrg aq x fhm knp leaders yg ade msih tdo x wwat kj...cian kt ank2 buah terkulai layu...bgn lah leaders jb!!!!!idup kan kmbali maruah trb selatan!!!!

    ReplyDelete